Εισαγωγικό άρθρο
6
05.2014
Πώς να συνδυάσετε την τεχνική ανάλυση με
την προδιάθεση των αναλυτών
Νέες τεχνικές χρονισμού
(timing) στις χρηματαγορές
Κάθε χρόνο, αμερικανικές χρηματιστηριακές εταιρείες και τράπεζες επενδύουν περισσότερα από ένα
δισεκατομμύριο δολάρια στις ΗΠΑ και μόνο, σε αναλύσεις μετοχών και σε συγκεκριμένες προτάσεις για
μετοχές προς όφελος των πελατών τους. Οι προτάσεις τους για αγορά, διατήρηση και πώληση μετοχών
γίνονται από αναλυτές μετοχών με σχετικά επαγγελματικά προσόντα. Το παρόν άρθρο εξετάζει το θέμα της
σπουδαιότητας που μπορεί να έχει η προδιάθεση των αναλυτών πριν από την επιλογή μιας μετοχής και
των οφελών που μπορεί να προκύψουν από αυτό για τις δικές σας συναλλαγές. Το τελευταία ζήτημα θα
προβάλει τους βασικούς κανόνες μιας βραχυπρόθεσμης έως μεσοπρόθεσμης στρατηγικής για μετοχές που
συνδυάζει την τεχνική ανάλυση με τις αξιολογήσεις των αναλυτών και έχει εφαρμοστεί έμπρακτα από το
συντάκτη για πολλά χρόνια.
»
Πώς λειτουργεί ένας αναλυτής;
Οι μπρόκερ και οι τράπεζες έχουν εξειδικευμένο προσωπικό
(αναλυτές) που πραγματοποιεί τις αναλύσεις και τις συστάσεις
μετοχών για τους πελάτες τους. Κατά κανόνα, οι αναλυτές
μετοχών εστιάζουν σε ένα συγκεκριμένο τομέα και τις εταιρείες
που περιλαμβάνει, ενώ την ίδια στιγμή μπορεί να είναι ιδιαίτερα
καταρτισμένοι σε εκείνον τον τομέα: Παραδείγματος χάριν,
δεν είναι ασυνήθιστο για έναν βιολόγο ή έναν ηλεκτρολόγο
μηχανικό, οι οποίοι παράλληλα διαθέτουν υψηλό γνωστικό
επίπεδο στα οικονομικά, να επικεντρώνουν το ενδιαφέρον
τους σε εταιρείες βιοτεχνολογίας ή ημιαγωγών. Τα αντίστοιχα
υψηλά επαγγελματικά προσόντα έχουν το τίμημά τους για τους
μπρόκερ και τις τράπεζες: Οι αναλυτές κατατάσσονται μεταξύ
των ιδιαίτερα υψηλά αμειβόμενων υπαλλήλων τους, γεγονός
που - όπως θα δείξουμε παρακάτω - μπορεί να οδηγήσει σε
πιθανά προβλήματα κατά την αντικειμενική αξιολόγηση των
προοπτικών της εταιρείας που αναλύεται.
Οι αναλυτές προσπαθούν να αξιολογήσουν την τρέχουσα
κατάσταση μιας δημόσιας εταιρίας περιορισμένης ευθύνης
και τις προοπτικές της όσο το δυνατόν ακριβέστερα με
την αξιολόγησή τους να βασίζεται, για παράδειγμα, σε μια
πρόβλεψη για πωλήσεις νέων προϊόντων. Λαμβάνουν επίσης
υπόψη τις αναφορές που γίνονται από την ίδια την εταιρεία
και την προοπτική που απορρέει από αυτές. Ως αποτέλεσμα